8 КЛАСИ УКРАЇНСЬКА МОВА

       8-А, 8-Б КЛАСИ.  УКРАЇНСЬКА МОВА 

УРОК 25-29 ТРАВНЯ
кОНТРОЛЬНА РОБОТА . АУДІЮВАННЯ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ

Дивовижний світ Марії Приймаченко

  1. 1. Марія Приймаченко – народна художниця України, лауреат Державної премії України ім. Т.Г. Шевченка, вона своєю творчістю відкрила оригінальну сторінку самобутнього мистецтва світової культури. Вона створила понад 800 картин, більшість з яких оцінюється колекціонерами1000-ми доларів .
  2. 2. Народилася Марія Оксентіївна 12 січня 1909 року в селі Болотня на Київщині, де і провела все життя. Батько, Оксентій Григорович, був теслею-віртуозом, майстрував дворові огорожі. Мати, Параска Василівна, була визнаною майстринею вишивання (сама Марія Оксентіївна вбиралася у сорочки, вишиті власноручно). Бабуся фарбувала і розписувала писанки.
  3. 3. У дитинстві Марія Приймаченко занедужала важкою хворобою – поліомієліт, вірусне захворювання, що супроводжує ураженням нервової системи та призводить до паралічів. Сталося лихо, коли дівчинці було 6-7 років. Це зробило її не по-дитячому серйозною й спостережливою, загострило слух і зір. Не маючи можливості фізично працювати, вона свою енергію, працелюбність вкладала в малювання. Як вона сама говорила, що малювала, бо не могла накше. 
  4. 4. "Починалося все це так, згадувала художниця. – Якось біля хати, над річкою на заквітчаному лузі пасла я гусей. На піску малювала всякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей. Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату...".  Було їй тоді 8 років. Сусідам припало до душі таке оформлення оселі, отож мала вона чимало замовників. Так розпочався її творчий шлях. Маючи за плечима лише чотири роки навчання у школі, у підписах до картин Марія Приймаченко практично не ставила розділових знаків, а в побуті зуживала народну говірку. 
  5. 5. Талант Марії Приймаченко відкрила – спочатку для себе, а потім для всіх – киянка Тетяна Флору. Вона згадувала: «Двері чорною глиною обмазала, а по ній білі і зелені квіти, на хліві – свиня з поросятами, також всипана квітами, а над ліжком килим – не витканий, а намальований на стіні».
  6. 6. У 1936 році Марію Оксентіївну запрошують до експериментальних майстерень при Київському музеї українського мистецтва. Її творчість стає різноманітнішою – Марія малює, вишиває, захоплюється керамікою. У Київському державному музеї народного декоративного мистецтва зберігаються її чудові керамічні глечики й тарелі цього періоду.
  7. 7. За участь у виставці народного мистецтва 1936 року Марію Приймаченко нагороджують дипломом першого ступеня. З того часу її твори з незмінним успіхом експонуються на виставках у Парижі, Варшаві, Монреалі. У 1937 році птахи і звірі Приймаченко вражали навіть відвідувачів Першої міжнародної виставки у Парижі.На ній Приймаченко отримала золоту медаль.
  8. 8. Розпочалася війна і Марія Приймаченко повернулася до рідного села. Тут вона пережила найстрашніші роки свого життя. Війна забрала в неї чоловіка, який так і не встиг побачити сина Федора, який потім став народним художником, і був для неї учнем, і другом. Однак важкі умови життя і злидні не зломили її творчий дух. Прагнення творити людям радість було таким природнім для Марії Приймаченко, як дихати.
  9. 9. Малюючи картину за картиною, та через інші твори геніальна художниця створила власний мистецький стиль. Писала картини лівою рукою, хоч була правшею. А її улюблений колір – зелений.
  10. 10 Фантастичні звірі – це витвір геніальної уяви художниці. Таких звірів не існує у природі. Взагалі її «звірина серія» – явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві.
  11. 11. Таємничий і казковий світ Марії Приймаченко розкривається у взаємодії звірів, птахів, рослин у повній гармонії та єдності. Люди на її картинах спокійні і доброзичливі. А як поетично та мелодійно вона розкриває образ кожної своєї картини: Ось «Сидить баба на печі, пряде куделицю», «Дика видра птичку ухопила» тощо. Загальнолюдська тема боротьби добра і зла походить через всю її творчість. І добро там завжди перемагає.
  12. 12.  Незадовго до смерті вона створила вражаючу чорнобильську серію. Рідне село Марії Приймаченко знаходиться у 30-кілометровій зоні від Чорнобиля. Тому проблеми і біди багатьох чорнобильців вона знала дуже добре. Цикл робіт, присвячений цій трагедії, розійшовся по світу. «Чорнобильська біда наробила людям навсігда горя» «О, таки снився четвертий блок...»

  13. 13. Вісім років Марія Оксентіївна була прикута до свого ліжка. Та їй здавалося, що це ліжко — центр Всесвіту, і весь світ обертається навколо нього. Художниця малювала, складала свої підписи, приймала гостей з усього світу, цікавилася новинами, навчала і багато згадувала.
  14. 14. Рід Приймаченків-митців продовжується. Найкращим учнем Марії Приймаченко був її син Федір - заслужений художник України, лауреат премії імені Катерини Білокур. Петро та Іван (онуки Марії Приймаченко) молоді талановиті художники. Зокрема, у картинах Петра Приймаченка відчувається політ фантазії гідний рівня сучасних письменників-фантастів. У роботах його молодшого брата Івана більше романтики і поезії. Його жанрові картини дихають теплом, гумором і любов'ю до свого народу...
  15. 15  Останнім часом дуже актуальним стало використання малюнків відомих художників в моделюванні сучасного одягу. Тому дизайнери також використовують в сучасному стильному одязі малюнки Марії Приймаченко.
  16. 16 Вшанування пам’яті Марії Приймаченко - Створення документального фільму «Сотвори своє сонце»; - Музею українського наївного мистецтва; - Спорудження пам'ятника народній художниці; - Карбування ювілейної монети; - Випуск в обіг поштової марки.
  17. 17  На 89 році життя (в ніч на 18 серпня 1997 року) відійшла від нас невтомна трудівниця української культури. «Я, знаєте, не завидую ні на багатство, ні на гроші, я не завидую ні на що. Я роблю для людей. У мене в серці Бог, і треба, щоб у всіх людей був Бог. Роби людям добро, щоб люди жили, як квіти цвіли. Оце і все моє слово на світі!» 


  18. Виконайте тестове завдання
  19. Завдання необхідно виконати до  28 травня 23:00
  20. Код доступу 3962784   join.naurok.ua




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
УРОК 18-22 ТРАВНЯ
Увага!!!!! для тих учнів, що не пройшли тести вчасно!


Відокремлені члени речення 

Завдання необхідно виконати до  27 травня 23:00 


Код доступу 8818766   join.naurok.ua
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

тема уроку: повторення та узагальнення вивченого у восьмому класі


                                                 словосполучення та речення


Код доступу 456621     Завдання необхідно виконати до  24 травня 23:00
                           join.naurok.ua


Односкладне речення. Повне та неповне речення




Код доступу 384762
                            join.naurok.ua




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

урок 11-15 травня

контрольна робота з теми "Речення з відокремленими членами . пряма і непряма мова 

Завдання необхідно виконати до  24 травня 23:00 


 Код доступу 908653 join.naurok.ua

Увага! для тих учнів, хто не зміг через технічні проблеми сайту виконати контрольну  роботу, дублюю даний тест нижче 


Код доступу 9456400 join.naurok.ua
 дійсний до 26.05 до 23:00
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

тЕМА УРОКУ: ПРЯМА І НЕПРЯМА МОВА. ЦИТАТА. ДІАЛОГ І ПОЛІЛОГ(4-8 травня)

                                                          ПРЯМА І НЕПРЯМА МОВА 


ЦИТАТА ЯК СПОСІБ ПЕРЕДАЧІ ЧУЖОГО МОВЛЕННЯ 



ДІАЛОГ





ОПРАЦЮЙТЕ ЗМІСТ ПАРАГРАФІВ : 38 ( СТОР. 176, 178 ), 39 ( СТОР 179 ), 40 ( СТОР 181 )

ВИКОНАЙТЕ  ТЕСТ 

Завдання необхідно виконати до  15 травня 23:00

Код доступу 171855 join.naurok.ua




-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
УРОК 27-30  КВІТНЯ
ТЕМА УРОКУ: Узагальнення вивченого з теми "Речення з відокремленими членами"


Дорогі діти! уважно опрацюйте зразок синтаксичного розбору

 речення з відокремленими членами на стор. 169

за цим зразком ви повинні виконати розбір речень, розміщених у 

вправах  380 та 381

ВИКОНАЙТЕ ВПР 380( І,ІІ )  ( 3 РЕЧЕННЯ НА ВИБІР )

виконайте впр. 381( І,ІІ ) ( 3 речення НА ВИБІР )


Код доступу 804670 використайте цей код,
відкривши посилання    join.naurok.ua

Завдання необхідно виконати до  10 травня 23:00













-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

УРОК 21-24  КВІТНЯ

ТЕМА УРОКУ: ВІДОКРЕМЛЕНІ УТОЧНЮВАЛЬНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
Дорогі діти.ми сьогодні продовжуємо працювати над розділом "Речення з відокремленими членами"
 Прочитайте речення. Укажіть, яку роль виконують у них виділені слова й сполучення слів. Чи можуть вони доповнювати, конкретизувати або звужувати значення тих слів, після яких стоять?
  1. Восени, перед вильотом у вирій, тривожиться й табунами збирається птаство (М. Стельмах).
  2. Справді було душно, аж жарко, так душно (Панас Мирний).
  3. Рано-вранці, ще до схід сонця, він уже розбудив усю родину (Г. Тютюнник).
    Подумайте і скажіть, чи достатньо такої фрази, щоб домовитися про зустріч: «Зустрінемося завтра в парку». Що слід уточнити?
  1. Слово вчителя.

Уточнювальні члени речення служать для уточнення, конкретизації, пояснення тих членів речення, після яких стоять. Уточнюватися може будь-який член речення. Найчастіше уточнювальними бувають обставини місця й часу. Наприклад: Звідси, з високої Софїїної альтанки, видно майже весь асканівський степ (О. Гончар). У неділеньку святую, у досвітнюю годину, у славному-преславному місті Чигирині задзвонили в усі дзвони... (Т. Шевченко). Рідше в ролі уточнювальних членів речення вживаються обставини способу дії, означення, додатки, підмети, присудки. Наприклад: Рівно, на повні груди, дихає степ. Обидва, Сергій і Віктор, охоче погодилися з батьком.








перегляньте, як у вашому підручнику в параграфі 36 на стор. 165 пояснюється дана тема

виконайте впр. 369

виконайте впр. 373

виконайте тест за темою 


Завдання необхідно виконати до  4 травня 22:00 
Код доступу 694907 використайте цей код,відкривши посилання                




--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Урок 13-17 КВІТНЯ

тЕМА УРОКУ: Відокремлені обставини


діти, ПРИГАДАЙТЕ, ЯКИЙ ДРУГОРЯДНИЙ ЧЛЕН НАЗИВАЮТЬ ОБСТАВИНОЮ?

    Обставина – це другорядний член речення, який служить для граматичного вираження різних обставин дії, стану або ознаки і відповідає на питання де? коли? як? для чого? чому? та ін.


Сьогодні ж ви дізнаєтесь про умови відокремлення поширених і непоширених обставин.
Відокремлені обставини
Відокремлені обставини виділяються у вимові інтонацією, а на письмі — комами. Вони, як правило, пояснюють дієслово-присудок і можуть стояти в різних позиціях по відношенню до нього. За будовою відокремлені обставини бувають поширені та непоширені.
Відокремлюються
1) непоширені обставини, виражені одиничними дієприслівниками (Мружачись, Софія взяла зі стола маленький срібний дзвоник).
2) поширені обставини, виражені дієприслівниковим зворотом у будь-якій позиції по відношенню до означуваного дієслова-присудка (При в’їзді в село вершників уже чекали, юрмлячись край доріжки, босоногі діти); 
3) обставини, виражені іменниками зі словами незважаючи на, починаючи з, кінчаючи (Сікач, незважаючи на свою чималу вагу й короткі ноги, дуже прудко бігає (Остап Вишня)); 
За бажанням автора можуть відокремлюватись обставини, що починаються словами всупереч, наперекір, на зло, попри, залежно від, відповідно до, подібно до, у зв’язку з, завдяки, внаслідок, на випадок, за браком, за відсутністю, на відміну від, особливо (Наперекір огню і смерті, полки незборені і вперті боям виходили навстріч (М. Упеник)).
Не відокремлюються інтонацією й на письмі одиничні дієприслівники, що виступають у ролі обставин способу дії, які позначають фізичний чи психічний стан або положення в просторі. Такі дієприслівники стоять після дієслова-присудка, до якого відносяться, і набувають значення прислівника (Вона сиділа замислившись (Ю. Яновський)).
                                      
                         

   Діти. перегляньте теоретичний зміст параграфа 35 на стор. 160-161 


   Виконайте вправу 359( І )

     Код доступу 415314
      Учні, перевірте себе, як ви впоралися з самостійним засвоєнням даної теми, для цього використайте код,  відкривши посилання   join.naurok.ua

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

( 06.04 ДЛЯ 8-Б КЛАСУ Й 09.04 ДЛЯ 8-А КЛАСУ)

1) ДІТИ, ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТИ ТЕМУ НАШОГО СЬОГОДНІШНЬОГО УРОКУ:       ВІДОКРЕМЛЕНІ ДОДАТКИ 
2)ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕОУРОК З ДАНОЇ ТЕМИ : 





ВІРШИК З ЦЬОГО ВІДЕО ДОПОМОЖЕ ВАМ, ДІТИ, КРАЩЕ ЗАПАМ`ЯТАТИ УМОВИ, ЗА ЯКИХ ВІДОКРЕМЛЮЄТЬСЯ ДОДАТОК 

 

3) Опрацюйте параграф 34 вашого підручника (стор. 157-158) 


4) Виконайте впр. 344 вашого підручника


Ви можете перевірити, як ви впоралися з самостійним засвоєнням даної 

теми, виконавши наступний тест:  

КОД ДОСТУПУ 791805   ВИКОРИСТАЙТЕ ЦЕЙ КОД,

ВІДКРИВШИ ПОСИЛАННЯ     JOIN.NAUROK.UA

СВОЇ РОБОТИ НАДСИЛАЙТЕ МЕНІ ЗА ДОПОМОГОЮ VIBER  ( ЗА НОМЕРОМ 0957260790 )



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Урок 30.03-03.04 

1) Тема уроку: ВІДОкрЕмлені прикладки 

2) Перегляньте відео


                         

3) ПРОПОНУЮ ВАМ ПЕРЕВІРИТИ СЕБЕ. ЯК ВИ ВПОРАЛИСЯ ІЗ ЗАСВОЄННЯМ ТЕМИ ПОПЕРЕДНЬОГО УРОКУ 


   КОД ДОСТУПУ 758698  

ВИКОРИСТАЙТЕ  ЦЕЙ КОД, ВІДКРИВШИ ПОСИЛАННЯ   JOIN.NAUROK.UA



4)  ОПРАЦЮЙТЕ. БУДЬ ЛАСКА. ВІДОМОСТІ НА СТОР. 153 ВАШОГО ПІДРУЧНИКА ПРО УМОВИ ВІДОКРЕМЛЕННЯ ПРИКЛАДОК .

  5) ВИКОНАЙТЕ ВПРАВУ 332 НА СТОР.155 
   


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Для учнів 8-А ( другої групи) та 8-Б (першої групи)  

 українська мова ( 16.03 для 8-Б класу і 19.03 для 8-А класу)

1) Записати в зошити тему: Речення з відокремленими членами.Поняття про відокремлення.                                                     Відокремлені означення
2) Переглянути відеоурок

3) Опрацювати параграфи 31, 32 підручника

4) Виконати вправи  317, 325


Комментариев нет:

Отправить комментарий