7-А ТА 7-Б КЛ. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

Для учнів 7-А та 7-Б класів 

Дорогі учні, за літо вам потрібно не тільки відпочити, а й підготуватися до наступного навчального року. Якщо під час навчання часу на читання катастрофічно не вистачає, то влітку вільного часу – цілком достатньо. Тому пропоную вам список літератури для обов’язкового читання. В цей список не внесено маленькі віршовані твори. 
Гарного відпочинку та цікавого читання!
Список творів із української літератури для 8 класу
  • Українські народні думи. «Маруся Богуславка»;
  • Леся Українка. «Давня казка»;
  • Іван Карпенко-Карий. «Сто тисяч»;
  • Михайло Коцюбинський. «Дорогою ціною»;
  • Олександр Довженко. «Ніч перед боєм»;
  • Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути»;
  • Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»;
  • Юрій Винничук. «Місце для дракона»;
  • Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок 19.04 для 7-А класу та 21.04 для 7-Б класу



Контрольна робота за творчістю О. Ольжича, О. Теліги, 
О. Гавроша, А. Малишка

Завдання необхідно виконати до  25 травня 23:00 

                   Код доступу 940241   join.naurok.ua










----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

УВАГА !!!!!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Діти, через технічну помилку уроки літератури зникли, переношу сюди  тест, час на виконання якого ще не вичерпано

Тест за тв. О. Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили"

Завдання необхідно виконати до  15  травня 23:00  
Код доступу 774831    join.naurok.ua

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Урок 12.04 для 7-А класу та 14.04 для 7-Б класу

Андрій Малишко. "Пісня про рушник", "Чому, сказати, й сам не знаю", "Вчителька" 


Біографія Андрія Малишка


Пісня про рушник



Рід літератури «Пісня про рушник»: інтимна лірика.
Жанр «Пісня про рушник»: ліричний вірш (пісня). 
 Мотив «Пісня про рушник»: материнської любові й рушника як символу життєвої дороги. 
   Віршовий розмір «Пісня про рушник»: анапест. Художньо-стильові особливості «Пісня про рушник»: сповідь-спогад ліричного героя, у якій матір дарує синові вишитий рушник як символ життєвої дороги. Рушник пов’язаний із життєвою долею лірично­го героя і з образом його матері. Цей образ — символ чистоти і любові, матері-берегині, яка дала життя, формувала почуття, творила людину. 
Лірич­ний герой поезії дуже тепло згадує свою матір. Автор цим твором порушує питання дитинства, а також прощання з батьків­ською хатою та материнську тривогу за долю власної дитини. Форма вірша має значну кількість повторів, що наближає його до пісні.
 Примітки: Композитор Платон Майборода написав музику до цієї поезії. Виконавців твору було багато, зокрема Дмитро Гнатюк, Олександр Таранець, гурт «Ча­рівна», Ірина Сказіна, Олександр Малінін, Квітка Цісик та ін.  

Чому, сказати, й сам не знаю
( Стежина )




Рік написання: 1970
Тема “Стежина”: згадування поета про стежину в рідному краю, до рідної домівки.
                Ідея “Стежина”: уславлення любові, чуйності, щирості до місця, де народився, зробив перші кроки і вирушив по стежині життя. 
Основна думка: кожна людина зажди пам’ятатиме батьківську хату і ніколи не забуде стежину до неї. Жанр “Стежина” : пісня. 
Художні засоби «Чому, сказати, й сам не знаю…»  
Метафори: «живе у серці», «обрій землю обніма», «стежина… пішла, не повертає, …стеле». Повтори: «мита-перемита», «ревний… ревний», «дощами… дощами». 
Епітети: «ревний біль і ревний жаль».
 Композиція «Чому, сказати, й сам не знаю…» Твір складається з чотирьох куплетів по чотири рядки. Кожне слово, речення, строфа так емоційно навантажені, таку глибоку думку збуджують у читача, так окрилюють душу, що ані слова, ані віршованого рядка чи інтонації замінити не можна. На глибокі роздуми спонукає цей так просто й майстерно скомпонований вірш. Поезія — внутрішній монолог ліричного героя.
 Історія написання «Чому, сказати, й сам не знаю…» Поезія А. Малишка «Чому, сказати, й сам не знаю…» живе в народі також як пісня під назвою «Стежина» (музика П. Майбороди). Усі сходяться на тому, що це — перлина української літератури, шедевр поета-патріота. Догорало чисте багаття його життя. Фізичні сили покидали Малишка, а розум, поетична пристрасть палахкотіли вогнем слова. «Стежина» створена 8 лютого 1970 року — за вісім днів до кончини поета. Це останній відомий твір Андрія Малишка, його лебедина пісня.
 Особливості назви пісні. У цьому творі Малишко вдається до використання народнопісенного образу стежки як символу життя людини. У кожного своя стежка, кожний вибирає сам, якою вона буде і де проляже.

Вчителька



Тема: вдячний спогад про вчительку, яка відіграє значну роль у формуванні особистості
Головна думка: «Вчителько моя, зоре світова, раднице моя на Вкраїні милій!»
Ідея: уславлення учителя – людини, яка допомагає молодому поколінню пізнавати світ та реалізувати себе як особистість
Жанр: пісня
Збірка: «Полудень віку» (1960 р.)

Художні засоби
Епітети: «зоре світова», «зошитки малі», «молодій весні», «колосистім полі», «чорна злива», «тяжкий мороз», «непожата нива», «постаті несхилій».
Сталі епітети: «рідний край», «Вкраїні милій»
Персоніфікація: «сонечко стає»
Метафора: «роботи час проганяє втому», «на рідний край впала чорна злива», «щебече юнь», «полетіло нас в молодій весні», «у тебе знов та ж доріжка в клас».
Порівняння: «Посивіла ти, як в тяжкий мороз непожата нива».
Риторичні оклики: «Вчителько моя, зоре світова, раднице моя на Вкраїні милій!».
Риторичне запитання: «Де тебе питать?», «Де тебе зустріти?».
Звертання: «Вчителько моя, зоре світова».
Повтори: «летять-летять», «дзвенить дзвінок».
Повтори (анафора, єдинопочаток): «Де тебе …», «І …».
Повтори (епіфора): «… і в росі трава … і цвіте трава».
Повтори (рефрен): «Вчителько моя, зоре світова».

Інверсія: «На столі лежать зошитки малі», «І летять-летять в небі журавлі», «в постаті несхилій».

Шановні діти,перегляньте стор. 261-265 вашого підручника, якщо щось залишилось для вас незрозумілим.

Виконайте тестове завдання 


Завдання необхідно виконати до  22 травня 23:00 

Код доступу 176017    join.naurok.ua








урок закінчено
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
















-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------









Виконайте за підручником впр. 448, впр. 449

                                       АБО 
                     виконайте тест !
Завдання необхідно виконати до  10 травня 23:00


Код доступу 861158 використайте цей код,



відкривши посилання    join.naurok.ua





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 Українська мова ( урок 22.04 для 7-А класу та 23.04 для 7-Б класу)


Тема уроку: Вигук як особлива частина мови. Дефіс у вигуках. Кома і знак оклику при вигуках 


Проаналізуйте слово ОХ за поданим планом:
а) Чи має слово лексичне значення?
б) Чи виступає воно членом речення?
в) Чи можна до нього поставити запитання?
г) Чи служить воно засобом зв'язку?
Зробіть висновок.




12


ЧАСТИНА МОВИ НЕ САМОСТІЙНА І НЕ СЛУЖБОВА;

  • бо нічого не називає;
  • бо вигук не виконує службових функцій, не пов'язує інші слова, сам з ними не зв'язаний.


ГРУПИ ВИГУКІВ ЗА ЗНАЧЕННЯМ
ЕМОЦІЙНІВОЛЕВИЯВЛЕННЯ, СПОНУКАННЯ ДО ДІЇ
МОВНИЙ ЕТИКЕТ
+ ЗВУКОНАСЛІДУВАННЯ
Виражають різні почуття, переживання (подив, радість, іронію, незадоволення, страх, захоплення тощо):
тю! фе! ах! овва!
вигуки, що виражають наказ, заклик до дії, сигнал, спонукання до мовчання, згоди тощо, спонукання тварин:
цить! годі! тс-с! ціп-ціп! марш!
Виражають привітання, прощання, сподівання, подяку, прохання, пробачення, лайку:
будь ласка! на добраніч! дякую!
Виражають акустичні уявлення мовців про навколишнє середовище, про звуки і шуми різних явищ природи, звукові сигнали тварин:
брязь! кукуріку! бе-е! ку-ку! ня-а-ав!


УСНО  !!!  Тренувальні вправи

Прочитайте речення, вставляючи потрібний вигук, поясніть значення вигуків13


  1. (а-О-ох, б-о-о, в-ой, г-ай)! - важко зітхнув Остап. - Обридло вже мені по цих краях горювати.
  2. (а-Ет, б-ат, в-ну, г-ач, д-ой), вигадки! Велике діло - миші.
  3. (а-Ануте, б-ну-ну, в-нумо, г-ану), Остапівно, почнімо тії, про молоду журавку й чорну ниву!
  4. (а-Ех, б-ох, в-ах, г-ой), земляче, земляче, - каже, - якби ти знав, яке мені горе, ти б не сердився..
  5. (а- Ага, б-агов, в-ах, г-ой), то ти. Ось дов'яжи снопів, а я піду.

Виберіть  вигуки, які можуть виражати почуття14
  1. Страх!
  2. Слава!
  3. Цур!
  4. Жах!
  5. Честь!
  6. Кось-кось!
  7. Ой-ой-ой!
  8. ану-ну!
  9. А-а!
  10. Еге-еге!
  11. Гай-гай!
  12. Ну-ну!
  13. Ух!
  14. Ох!
  15. Нумо!
  16. І-і!
  17. Ех!
  18. Р-р-раз!
  19. Бр-р!
  20. Тпру!
  21. Ага!
  22. Агей!
  23. Агу!
  24. Еч!


15



















Розділові знаки при вигуках

1. Вигуки в реченні відокремлюють  комами:  Ах, як всього багато: неба, сонця, веселої зелені (М. Коцюбинський)

2 Коли вигук, що стоїть на початку16речення, вимовляється з посиле­нною інтонацією, то після нього ста­вимо знак оклику:
Прощавайте! Ждіте волі! Гей, на коні! Всі у путь!  П. Тичина
.
3.Якщо вигук, який стоїть усередині речення, вимовляється з підсилен­ням, після нього ставимо знак ок­лику, а наступне слово пишемо з малої букви: Всі, у кого серце вірне Сонцю нашої весни, Сійте зерно — гей! — добірнеВ нерозмежені лани!  М. Рильський.
4. Не виділяються розділовими знака­ми вигуки на початку речення, як­що стоять перед особовим займен­ником, після якого йде звертання:
Гей ви, зорі ясні, тихий місяцю мій, де ви бачили більше кохання? (В. Сосюра ).

5. Вигуки о, ой, що стоять перед звер­танням і тісно з ним пов’язані інто­нацією, виступають у ролі часток і комою не виділяються:
0 пісне блаженна! О пісне крилата,
Лети над землею, дзвени і зови
До світу, до сонця із темряви брата,
Надію у серці йому оживи!    М. Чернявський.

•Вигук ой може не виділятися ко­мою в реченнях, що мають пісен­ний характер:
Ой не світи, місяченьку,
Не світи нікому.
Тільки світи миленькому,
Як іде додому.   Нар. те.
Знак оклику ставиться й після ви­гуків, що виступають еквівалента­ми окличних  речень:
Гай! гай! Море, грай, реви, скелі
ламай! (Т. Шевченко).



Діти, опрацюйте параграф 37 на стор. 149-150 , 152

ПИСЬМОВО!!!

Виконайте вправу 435(1)

Виконайте вправу 437 

Код доступу 852649 використайте цей код,відкривши посилання

Завдання необхідно виконати до  4 травня 23:00













--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Українська мова ( урок 15.04 для 7-А класу та 17.04 для 7-Б класу)

Тема уроку: Не і ні з  різними частинами мови



                                                                  НЕ пишеться разом
ПравилаПриклади
з усіма частинами мови, якщо слово без не
не вживається
невгамовний, неволити, негайно,
непохитний, невдовзі, нестямитися,
незчутися, непритомніти, нехтувати
з іменниками, прикметниками, прислівниками,
займенниками, дієприкметниками (без залежного
слова), дієсловами, якщо додаванням не
утворюється слово з протилежним значенням
(яке можна замінити синонімом)
непокоїтися (хвилюватися),
неволя (рабство),
невисокий (низький),
неславити (ганьбити),
нездужати (хворіти)
з іменниками, прикметниками, займенниками,
прислівниками, якщо вони в сполученні з не
означають одне поняття
несподіванка, незбагненний,
неабиякий, немов
у складі префікса недо-, який означає дію, стан або
якість, що виявляються в процесах, ознаках
і предметах у неповній мірі
недоплатити,
недописаний,
недоліток
з дієприкметником, якщо він є означенням (а не
присудком) і не має при собі пояснювальних слів
незакінчений твір,
невирішені питання,
неспростовані факти


НЕ пишеться окремо
ПравилаПриклади
з дієсловами, дієприслівниками, займенниками,
числівниками, службовими частинами мови
не на жарт, не по собі,
не ти, не п’ятий
з іменниками, прикметниками,
прислівниками, дієприкметниками,
якщо до слова є протиставлення
не друг, а ворог,
не веселий, а сумний,
не глибока річка клекоче –
шумить зелений ліс
з дієприкметниками, якщо вони мають
пояснювальні слова
не засаджена квітами клумба,
ніким не визнаний автор
з дієсловами, дієприкметниками, прислівниками,
дієслівними формами на -но-то, які є присудком
праця не закінчена,
надворі не холодно,
не підходячи близько,
роботу не виконано
з прикметником, який має при собі займенник як
пояснювальне слово, прислівник із часткою ні або
слова далекозовсімаж ніяк
ні до чого не здібний,
нітрохи не цікава стаття,
далеко не досконалий сюжет
з підсилювальними прислівниками,
незмінюваними присудковими словами,
при словах, що пишуться через дефіс
не дуже, не зовсім, не можна,
не треба, не варт, не по-товариськи.


НЕ пишеться через дефіс
ПравилаПриклади
якщо вживається як префікс в іменниках – власних назвахне-Європа


НІ пишеться разом
ПравилаПриклади
у заперечних займенниках і прислівникахніхто, ніякий, ніде, нікуди, ніяк
якщо слово без ні не вживаєтьсянікчемний, нічліг


НІ пишеться окремо
ПравилаПриклади
якщо вживається для заперечення наявності
предмета чи ознаки, а також в стійких
словосполученнях без дієслова-присудка
ні краплини; ні се ні те; ні на макове
зерно; ні так ні сяк
якщо виступає повторювальним сполучником
із заперечним єднальним значенням
Не люблять кайданів ні слово, ні ідея
(М.Рильський)
із займенниками та прислівниками,
від яких відокремлюється прийменником
ні в кого, ні при чому, ні в скількох

Опрацюйте теоретичний зміст параграфа 36 вашого підручника на стор. 145-146

Запишіть у зошити тему уроку: Не і ні з різними частинами мови


Виконайте вправу 424

Перевірте себе, як ви засвоїли тему
Код доступу 457443 використайте цей код, відкривши посилання





--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 українська мова ( урок 08.04 для 7-А класу та 10.04 для 7-Б класу

       Діти. ми продовжуємо вивчати частку. як службову частину мови і сьогодні буде йтися про правопис часток з різними частинами мови разом, окремо і через дефіс

 1)  Записати в зошити тему уроку: Правопис часток 


Правопис часток

 Частки з різними частинами мови пишуться разом, окремо і через дефіс. Але важливо знати, у яких випадках як написати. Тому беріть на замітку, щоб не допускати помилок.

Разом пишуться:
1) частки аби-, де-, чи-, що-, як-, -ся (-сь) у складі будь-якої частини мови; абиколи, абихто, деякі, декуди, чимало, щодня, якнайбільше, колись, будуватися(сь), кудись.
Якщо між часткою і займенником є прийменник, то всі слова пишуться окремо: аби з ким, де на якому, ні з якими;
2) частки би (б), же (ж), то у складі інших часток і сполучників: немовбито, тобто, якби, мовби, авжеж.
Окремо пишуться:
1) усі частки, які творять форми слів або надають їм різних смислових, модальних та емоційно-експресивних відтінків:
а) частки хай, нехай, за допомогою яких творяться форми наказового способу дієслів: нехай заспіває, хай не розбудить;
б) частка би (б), за допомогою якої утворюється форма умовного способу дієслів: спочив би, прийшла б;
в) частка же (ж), яка відіграє підсилювано-видільну роль: знайшов же;
г) частки то, це, які у складі речення мають значення вказівності: Мова й історія -тож єдине ціле, один кровообіг, тож і відроджувати їх маємо одночасно (Гонч.);
2) частка що у сполученнях дарма що, тільки що, хіба що, що ж до
3) частка то в експресивних сполучниках що то за, що то, чи то, які виконують функції підсилювальних часток.
Через дефіс пишуться:
1) частки бо, но, то, от, таки, коли вони підкреслюють значення окремого слова: пиши-бо, якось-то, як-то, дістав-таки.
Примітки: 1. Якщо між часткою та словом, до якого вона приєднується, стоїть інша частка, всі три слова пишуться окремо: хто б то, скільки ж то.
2. Якщо частка таки стоїть перед словом, до якого відноситься, вона пишеться окремо: таки намалював, таки зрозумів;
2) частки будь-, небудь-, казна-, хтозна, бозна- у складі займенників та прислівників: будь-хто, який-небудь, казна-який, хтозна-скільки.
Примітка. Якщо між часткою і займенником стоїть прийменник, то всі три слова пишуться окремо: казна в чому, будь із ким.


2)  Перегляньте відеоурок






3) Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (параграф 35, стор. 142-143)



4) Виконайте вправу 415.


5) Виконайте тест: 

Код доступу 556457  використайте цей код, відкривши посилання
                                                 join.naurok.ua






_________________________________________________________________________________

Для учнів 7-А та 7-Б класів 

    українська мова ( урок 01.04 для 7-А класу та 03.04 для 7-Б класу)

 1)  Записати в зошити тему уроку: Розряди часток за значенням

         Сьогодні попрацюємо над розрядами часток за їх значенням

 2)  Переглянути відеоскрайбінг :



3) Перевірте свої знання, пройшовши тестування 


     Код доступу  до тесту:                                 813358




     Використайте цей код,  відкривши посилання
                                                                                                            join.naurok.ua



4) Виконайте вправу 405 вашого підручника



5) Виконайте вправу 407 ( І ) вашого підручника. Розряди часток надпишіть олівцем.

    Фото робіт надсилайте мені за допомогою додатка Viber 0957260790


_________________________________________________________________________




Для учнів 7-А та 7-Б класів 

    українська мова ( урок 18.03 для 7-А класу та 20.03 для 7-Б класу)

 1)  Записати в зошити тему уроку: Частка як службова частина мови. 

 2)  Переглянути відеоурок




3) Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 34)

4) Виконати вправи 399, 406.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Для учнів 7-А та 7-Б класів 

    українська мова ( урок 18.03 для 7-А класу та 20.03 для 7-Б класу)

 1)  Записати в зошити тему уроку: Частка як службова частина мови. 

 2)  Переглянути відеоурок


3) Опрацювати теоретичний матеріал підручника (параграф 34)

4) Виконати вправи 399, 406.

Комментариев нет:

Отправить комментарий